SLICK Z BIEŻNIKIEM RALLY
Są 3 typy opon SLICK , Z BIEŻNIKIEM , RALLY . Na tory suche najleprze są opony slick ponieważ dotykają całą swoją powieszchnią ziemi . Na tory zakurzone i mokre są najleprze opony z bieżnikiem , bo jak tor jest zakurzony i jedziemy na oponach slick to cały kurz zostaje pod kołami a w oponach z bieżnikiem kurz jest wydmuchiwany . podobnie jest z wodą . A gdy bedziemy jeździć po piachu lub śniegu a nawet drobnych kamieniach to wtedy najlepiej sie spisują opony rally , opony rally mają małe kolce , w zime sie wbijają w śnieg i to daje duzo leprzą przyczepność niż opony z bieżnikiem .
Nad sterowność . Nad sterowność występuje gdy przednie kołą mają za dobrą przyczepność a tylne w razie mocniejszego skrętu wpadają w poślizg z kturego później raczej juz niewyjdziemy i stworzymy krakse na torze lub wylecimy za tor , wtedy kibice będą mieli radoche a my uszkodzony model .
Pod sterowność . przednie opony mają mała przyczepność w stosunku do tylnych. Dlatego jeśli przednie koła nie mogą utrzymać kierunku jazdy, to nie jest wystarczająca przyczepność do “pchania” modelu,. Jeżeli samochód osiągnie wysoką prędkość, wtedy nie będzie reagował na skręcanie tak jakbyś chciał i dlatego będziesz musiał zwolnić, żeby dobrze wejść w zakręt, a przez to tracisz cenny czas.
|